תכנון מטבחים מסחריים למסעדות ומלונות

תכנון מטבחים מסחריים הוא עסק לא פשוט כלל וכלל. בניגוד לתכנון של מטבח ביתי רגיל, כזה שצריך לקחת בחשבון מספר אנשים בודדים, מטבח מסחרי אמור לשרת מאות אם לא אלפי אנשים ומנות מדי יום, כך שיש להשקיע בו המון מחשבה והשקעה.

 

במידה וגם אתם עוסקים בעולם המסעדנות והמזון ורוצים להיות בטוחים שאתם מתכננים את המטבח העסקי שלכם בצורה הטובה ביותר, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. אספנו עבורכם את הטיפים שיעזרו לכם לבצע את התהליך בקלות ובמהירות.

תכנון מטבחים מסחריים מתחיל ברישוי עסקים

עוד לפני שאתם מתחילים לתכנן את המטבח החדש שלכם אתם חייבים לדאוג שיהיה ברשותכם רישיון עסק תקף שמאפשר לכם לעסוק בתחום.

תכנון מטבחים מסחריים

כחלק מתהליך ההכנה לרישוי 4.2 א׳, עליכם לקבל אישורי פעילות ועבודה ממגוון רחב של גורמים, ביניהם מכבי האש, המשטרה, מחלקת הבינוי של העיר בה אתם עובדים ומשרד הבריאות. רק לאחר שתקבלו את כל האישורים הנדרשים כדאי להתחיל במלאכת הבנייה.

 

שימו את בטיחות המזון במקום הראשון

כל מי שעובד בעסקי המזון יודע: בטיחות מזון היא דבר שלא משחקים איתו ולא מעגלים איתו פינות, לכן השלב הראשון בתהליך תכנון מטבחים מוסדיים שלכם חייב להיות מוקדש לבטיחות.

 

וודאו שאתם מקדישים מקום למקררים ומקפיאים ראויים, שאתם מתכננים את הלהבות ומוקדי האש במרחק סביר ממקומות רגישים, שלעובדים שלכם יהיה מספיק מקום להסתובב במטבח ושיהיו לכם דרכים לאחסן סוגי מזון שונים בהתאם להנחיות של משרד הבריאות.

 

היעזרו באנשי מקצוע

תכנון מטבחים מסחריים היא עבודה שלוקחת יותר מיום או יומיים לביצוע. יש המון גורמים שצריכים לקחת חלק במשימה והמון דברים שאתם אולי אפילו לא מעלים על דעתכם, בעיקר אם מעולם לא תכננתם מטבח מסחרי לפני כן.

 

מהסיבה הזו, ההמלצה שלנו היא לבצע את תהליך התכנון בצמוד לאיש מקצוע מנוסה או חברה המתמחה בתחום, חברת "ביולאב" העוסקת בבטיחות מזון ומים ולה מכשור מעבדה מתקדם שיוכלו להעניק לכם מהידע שלהם ולעזור לכם לתכנן את המטבח הטוב ביותר לעסק שלכם.

 

אל תפחדו להשקיע גם בעיצוב

בסופו של דבר, עם כל הכבוד לאוכל, חשוב שתשקיעו גם בהרגשה של העובדים שלכם שמגיעים לעבודה בכל יום מחדש. תכנון מטבחים מסחריים צריך לשלב בתוכו גם סטייל, לגרום לעובדים ולעובדות להתרגש בכל בוקר שהם מגיעים למטבח ולגרום להם לרצות ולהתחיל לבשל.

 

אל תהססו להעביר מסר באמצעות העיצוב, כזה שממשיך את הקו העיצובי של המסעדה או של מקום ההסעדה שלכם, בכדי שגם העובדים ירגישו שיש מי שחשב עליהם בתהליך העיצוב.